تبلیغات
وبلاگ مرکز آموزشی معصومه خمسه (گرجستانی) قوچان - 150 میلیون کودک در جهان معلول هستند/110 هزار دانش‌آموز استثنایی در ایران
وبلاگ مرکز آموزشی معصومه خمسه (گرجستانی) قوچان
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروزه حدود 600 میلیون معلول در جهان داریم که از این میزان، 150 میلیون کودک هستند.
خبرگزاری فارس: 150 میلیون کودک در جهان معلول هستند/110 هزار دانش‌آموز استثنایی در ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، نامدار عبداللهیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز در دومین همایش پیشگیری از معلولیت‌ها که در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی برگزار شد، اظهار داشت: معتقدم بحث پیشگیری از معلولیت‌ها باید از آموزش و پرورش شروع شود که بهترین دوره از مهدکودک‌هاست زیرا باید این موضوع نهادینه شود.

وی با بیان اینکه هنوز پیشرفت‌های پزشکی و تکنولوژی نتوانست سهم خود را در کاهش معلولیت‌ها اجرا کند، ادامه داد: پیشگیری بهتر از درمان است و وزارت‌ آموزش و پرورش بر اساس تکالیف قانون برنامه پنجم و سند تحول بنیادین که قانون اساسی آموزش و پرورش است، حرکت می‌کند و یکی از برنامه‌ها آگاهی‌بخشی والدین است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: آگاهی‌بخشی که مداوم نباشد، ارزش ندارد و قبل از آگاهی باید حساسیت ایجاد شود.

وی به انتقاد از برخی رسانه‌های کشور پرداخت و با بیان اینکه رسانه‌ها هنوز نتوانسته‌اند سهم خود را در آگاهی‌بخشی و ایجاد حساسیت در مسئله پیشگیری از معلولیت‌ها اجرا کنند، بیان کرد: هنوز سؤال است که چرا رسانه‌ها در جهت حساسیت‌زدایی کار نمی‌کنند؛ از سویی وزارت بهداشت و بهزیستی باید ورود جدی به این مسئله داشته باشند.

* 600 میلیون نفر در جهان معلول هستند



عبداللهیان به ارائه آمار در خصوص معلولیت در جهان پرداخت و افزود: در جوامع  بین 5 تا 12 درصد افراد، معلول هستند؛ امروزه حدود 600 میلیون معلول در جهان داریم که 150 میلیون کودک هستند، ضمن اینکه هر 10 تا 20 دقیقه، یک نوزاد معلول در جهان متولد می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی ایران حدود 110 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش دارد، اظهار داشت: بیشترین گروه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مربوط به گروه کم‌توان ذهنی است که باید روی این گروه بیشتر کار شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استثنایی با تأکید بر اینکه نسبت به پیشگیری از معلولیت‌ها باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد، ادامه داد:‌ متاسفانه در کشور ما بحث سزارین بیشتر توجه می‌شود و این در حالی است که بیشترین درصد کودکان دارای معلولیت مربوط به زایمان‌های غیرطبیعی است؛ در حقیقت بسیاری از عقب‌افتادگی‌ها در کودکان و نوزادان به دلیل مداخله و دستکاری‌های پزشکی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اضافه کرد: در تلاش هستیم آموزش خانواده را به جدیت پیگیری کنیم و در این آموزش‌ها به پیشگیری از معلولیت‌ها بپردازیم.

وی به اهداف برگزاری همایش پیشگیری از معلولیت‌ها اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این همایش اصلاح نگرش‌ها و دیدگاه‌هاست؛ آموزش صرف فایده ندارد، بلکه باید آموزش موجب تغییر بینش و در نهایت تغییر رفتار شود.

وی به دیگر اهداف همایش پیشگیری از معلولیت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از آخرین دستاوردها در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها و بکارگیری مشارکت سایر نهادها از اهداف دیگر این همایش است.

ابراهیم اعتصام معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و دبیر دومین همایش پیشگیری از معلولیت‌ها نیز در این همایش،‌ گفت: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌هاست.

وی به برگزاری اولین همایش پیشگیری از معلولیت‌ها در سال 88 اشاره کرد و اظهار داشت: سال 90 مدیران و مسئولان این سازمان تصمیم گرفتند دومین همایش را اجرا کنند که ارتقاء سلامت، ایجاد حساسیت در جامعه، دسترسی دست‌اندرکاران آموزش و پرورش به آخرین دستاوردهای علمی در این بخش، تعامل بیشتر بین مراکز اجرایی و علمی، ارتقاء آگاهی و تغییر نگرشی جامع نسبت به معلولان از اهداف این همایش است.

اعتصام با بیان اینکه بیش از 23 عنوان مقاله برای همایش پیشگیری از معلولیت‌ها مطرح شد، ادامه داد: 23 عنوان در 7 محور خلاصه شد و دبیرخانه دائمی نیز برای برگزاری این همایش ایجاد شد.

داریوش فرهود، دبیر علمی همایش پیشگیری از معلولیت‌ها در این همایش با بیان اینکه 2 تا 4درصد جمعیت هر کشور دارای معلولیت شدید است، گفت: ر آموزش و پرورش 90 درصد به آموزش می‌پردازیم و تنها 10 درصد صرف پرورش می‌شود در حالی که معلم باید خودش را مسئول پرورش دانش‌آموزان بداند و گرفتار شیوه آموزش نباشد.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 12 آبان 1392
یکشنبه 21 خرداد 1396 08:40 ق.ظ
With havin so much content and articles do you ever run into
any problems of plagorism or copyright infringement?

My site has a lot of completely unique content I've either authored myself or outsourced but it seems a lot
of it is popping it up all over the internet without my agreement.
Do you know any methods to help protect against content from being stolen? I'd certainly appreciate it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
کدهای جاوا اسکریپت
تماس با ما

Up Page
مشاهده و دریافت کد

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

سایت خدماتی بیست تولز